12 Eylül 2013 Perşembe

Bir Kadıköylünün duyguları

Alp Ejder Kantoğlu / Kadıköy
 
Dün gece Kadıköy Süreyya'nın önü. Vicdan, izan, inanç, şeref, dürüstlük ve onurlarını üç kuruşa iktidara satanların utanmadan darbeci dediği gençler. Eşimiz, dostumuz, arkadaşımız, komşularımız. Hiç biri aydan gelmedi her gün görüp konuştuğumuz insanlar. Kısaca bu resimde bizleri hatta kendinizi görüyorsunuz. Orada olmasanız da. İyi bakın herkes nasıl da terörist tipli, tam anarşik vatan millet düşmanları değil mi...

Dün gece binlerce insan son 2-3 aydır yaptığı gibi Moda'dan Boğa'ya çarşı içinden geçerek yürüdü. Haftalardır yapılan yaptık, ne bir esnafa zarar verdik, ne insanları taciz ettik, herkes memnundu. Çünkü yürüyenler yürüyüş bittiğinde yürüdükleri yol üzerinde bulunan evlerine gidecekti. Mesafe yakındı. Semt bizim, gösteri bizim evler bizimdi. Kısaca alan razı satan razıydı çünkü yürüyen Kadıköy'dü. Misafirlerimiz, destekçilerimiz de vardı. Taksim'den, Beşiktaş'tan ve başka yerlerden de ama ezici çoğunluk bizdeydi.

Fakat nedense çağrılmadığı, istenmediği halde illa ben de geleceğim ısrarındaki polis yine ortalığı cehenneme çevirdi. Bombalar attı, insanları dövdü, doktorları dövdü, evlerin kapılarını tekmeledi, balkonlara gaz, taş vb. attı. Kendini uyaranlara hatta evine gitmeye çalışan kadınlara hakaret etti, taciz etti. Kısaca polsi dün gece formdaydı. Peki bizler ne yaptık? Taş, molotof, demir bilye hatta silah falan... Maalesef sadece çer çöpten barikat kuruldu, havai fişek atıldı (adı üstünde havaya atılıyor etraf aydınlanıyor, coşku veriyor başka bir halta yaradığı yok) bir de o barikat denilen yığıntının üstündeki çöpler yakıldı. Evler, ağaçlar, insanların arabaları falan değil sadece o çöpler ve kutuları. Ve defalarca polis müdahalesi yaşandı. Atılan gazın haddi hesabı yoktu. Ben eşim ve çocuğumu Mühürdar tarafında annemde bırakmak zorunda kaldım çünkü 500 metre yürüyp eve gitmeye havadaki yoğun gazdan dolayı çekindim. Oğluma bir şey olacak diye korktum. Oysa aylardır buradaki gösterilerde hiç korkmamıştım çünkü buranın insanı nasıl protesto yapacağını bilir ve bunun hakkını da verir diye düşündüm hep.Ve hiç yanılmadığımı da defalarca gördüm. Ama işe bak ki haftalardır tek bir olayın dahi yaşanmadığı Kadıköy iki gecedir cehenneme döndü. Çünkü birileri en demokratik yoldan dahi protesto edilmeyi kabullenemiyor. Ve birileri bu adamların demokrasi sevdalısı olduklarına inanmamızı bekliyor.

Ben de soruyorum: Haftalardır yoktunuz, tek bir sorun da yoktu. Ne oldu da iki gündür topunuzla, tüfeğinizle ve bütün vicdansızlık ve iğrençliğinizle evimize saldırmaya başladınız? Ne oldu?

1 yorum: