13 Mart 2014 Perşembe

Sosyal medya ve mantık bombası


“’Mantık Bombası’nın etkin olarak çalıştığı alan Sosyal Medya... Bir çeşit dijital  bomba da diyebiliriz buna."
Toplantıyı yöneten adam Owen’ı tepeden tırnağa süzdü.
“Çok yenilikçi bir kavrama benziyor. Bizim Revoluton In Military Affairs projemiz aklıma geldi. Başarısız olmuştuk. Yeni kavramlar o nedenle bende biraz şüphe uyandırıyor Bay Owen.”
“Haklısınız, haklısınız efendim, ama merak etmeyin. Biraz sabır lütfen, şimdi anlayacaksınız.”
“Peki, devam edin.”
Aslında prensip çok basit. Yöntem şöyle işliyor: Sosyal medyada iki taraf oluşması sağlanıyor. Yalnız önemli nokta şu, bu iki tarafın ortaya çıkma prensibini kontrol ediyoruz. Eğer taraflardan birisini tamamen akıldışı bir söyleme itebilirsek, ortaya bir mantık vakumu çıkıyor. Bu vakum, mantıklı insanlardan oluşan tarafın sinirlerini bozarak onları da mantıksızlık alanına çekiyor. Böylece ortamı; mantıklı insanların iletişimde olduğu sosyal medya ile rakiplerinin kapatılıp dövüştürüldüğü bir çeşit kolezyuma çeviriyoruz. Tabi ki sonuç çatışma oluyor... En azından teorimiz bunun olması gerektiğini söylüyor.”
Burak Turna, 1909 İstanbul Düştü, s. 235-236, Yazıgen Yayıncılık, 2014




2 yorum:

  1. Aynen de öyle işliyor sistem.. teşekkürler, yapılan tahriklere kapılmadan akıl ve hoş görü temeli ile aşabiliriz bu oyunları...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil